Vanuit de Community

Vanuit de Community

De tien belangrijkste voordelen van VR voor onderwijs en opleiden

Wilfred Rubens schrijft in zijn blog op LinkedIn over Steve Bambury die tien, in zijn ogen belangrijkste, voordelen van virtual reality (VR) voor onderwijs en opleiden op een rij heeft gezet. Wilfred bespreekt ze, mede op basis van zijn eigen ervaring.
lees meer
Vanuit de Community

LectureCast and Immersion – Why 360° Video is (not) the solution

The use of audiovisual media serves different purposes at various stages in teaching and learning environments. The most frequent implementation scenarios include the illustration of content and action, and, in particular, lecture recordings in academic surroundings
lees meer
Vanuit de Community

Verslag seminar 'Juridische aspecten van video als (open) leermateriaal'

Op 27 maart organiseerde de SIG Media & Education het seminar: Juridische aspecten van video als (open) leermateriaal. Er is praktische informatie gegeven over de wet- en regelgeving rondom de inzet van video in het onderwijs als (open) leermateriaal.
lees meer
Vanuit de Community

Teaching busy academic staff to create their own educational video content

Time is always an issue for teachers who want to innovate their teaching. Research at the University of Amsterdam evidences that this is just the same for its own academic teaching staff. Although they see many benefits for video in their education, time to produce them is hard...
lees meer
Vanuit de Community

LIMEL Educatief Videomateriaal bij KU Leuven

Dinsdag 20 november was Dienst O&O en Video@Zuyd te gast bij de videodienst van KU Leuven: LIMEL (Leuvens Instituut voor Media en Leren). Het doel van het werkbezoek was om kennis en ervaring uit te wisselen. Naast Zuyd en KU Leuven waren er ook mensen van de universiteit...
lees meer
Vanuit de Community

Launch MyCips: video supported module

This month MyClips, the renewed online support module about “video to support your teaching” has been launched. The base of this redesigned module was a research and design project by Janneke Domen, the intern at AS Teacher Development in 2018. (University of Tilburg)
lees meer
Vanuit de Community

How do you run a synchronous online session with 34 students?

Our third-year bachelor tourism students are working for 20 weeks at international companies in the Netherlands and across the world. Lecturers, in the role of work placement supervisor, manage about five students through regular contact. Students have to submit their first...
lees meer
Vanuit de Community

From text-based to video-guided, a little paradigm shift

Starting a new and exciting project around video-based-learning in the academic field always means that you have to reflect upon your own and others’ work and then risk taking a step in a new direction.
lees meer
Vanuit de Community

Leidt video tot meer engagement en beter leren?

In een lezenswaardige bijdrage stelt Patti Shank dat veel beweringen over de positieve gevolgen van video voor leren en engagement gebaseerd zijn op aannames, bijvoorbeeld op basis van opvattingen van betrokkenen. Je moet volgens haar sceptisch kijken naar claims, en vooral oog...
lees meer
Vanuit de Community

Geef eens feedback aan lerenden via video

Dankzij technologische ontwikkelingen is het eenvoudiger geworden om video’s te maken en online te delen. Daardoor kunnen docenten nu ook via video feedback geven aan lerenden. Dat heeft namelijk voordelen ten opzichte van geschreven feedback.
lees meer

Pagina's

Abonneren op Vanuit de Community