variant

variant

Weblectures en Bordgebruik

Sinds het SURF Weblecture project 'OASE', (2009 tot eind 2011), heeft de wereld niet stil gestaan. In dit artikel wil ik een aantal technische ontwikkelingen en aanvullingen schetsen met bertrekking tot de variant "weblectures en bordgebruik'...
lees meer
variant

Student Generated Clip

Een Students generated clip is een korte weblecture (max. 10 minuten) waarin de student of studenten een opdracht uitwerken middels een weblecture
lees meer
variant

peer reflectie

Bij peerreflectie wordt er een opname gemaakt van een studentactiviteit zoals een presentatie, of een groepsopdracht. De feedback wordt geleverd door de student zelf, of door medestudenten. Vaak gebeurt dit naar aanleiding van beoordelingscriteria, die het inzicht van de...
lees meer
variant

instructie-weblecture

Instructieweblectures geven een stapsgewijze uitleg over een onderwerp of toepassing met als doel een vaardigheid onder de knie te krijgen.
lees meer
variant

social tagging

Social tagging houdt in dat studenten tijdens een college informatie zoals comments, tags of vragen, toevoegen aan de weblecture. Doet de studenten dit openbaar, dan heet het social tagging Studenten kunnen dan zien dat anderen een bepaald punt ook heel belangrijk of onduidelijk...
lees meer
variant

live feedback

Live feedback is een variant in de categorie ‘Weblectures in interactie’. Het is een live-gestreamd college voor studenten die de opdrachten of tentamen hebben gemaakt.
lees meer
variant

Verrijkte weblectures

De essentie van een verrijkte weblecture is het vergroten van de toegankelijkheid van extra informatie, bv. verdiepingsmateriaal
lees meer
variant

Kennisclips

Een kennisclip is een korte weblecture (max. 10 minuten) waarin de docent bondig één specifiek onderwerp behandelt
lees meer
Abonneren op variant